Gezonde voeding en Superfoods

Gezonde voeding is belangrijk. Om af te vallen, of om gezond te leven. Ik geef je in dit artikel een aantal superfoods en voorbeelden van gezonde voeding zodat je aan de hand hiervan de beste keuzes kan maken voor jezelf..
.
Hoe meer gezonde voedingsmiddelen je dagelijks eet, hoe groter de kans dat jij een gezonde levensstijl gaat leiden. Wanneer je terugkeert naar het eten van traditionele en natuurlijke voeding, vertaald dat zich naar je gezondheid toe.

Hoe meer gezonde voedingsmiddelen je eet, hoe groter de kans op een gezonde levensstijl.

Wanneer je lichaam gezond is, voel je je beter en is je lichaam tot werkelijk wonderen in staat. De meeste mensen denken dat gezond eten om af te vallen vooral in salades en vetvrije producten zitten. Ja, maar dat is niet helemaal waar, en daarom worstelen zoveel mensen altijd met hun gewicht.
.
Alles wat je moet weten en wat je echt nodig hebt om gezond te leven en gewicht te verliezen, zit in kleurrijke voeding. Gezonde voeding, met name deze superfoods, kunnen worden ingedeeld door hun kleur, die elk afzonderlijk hun smaak, vitaminen en andere belangrijke eigenschappen kenmerken. Hieronder heb ik geprobeerd alles eens duidelijk uitéén te zetten, per kleur gerangschikt:

Aardbeien zijn superfoods

Tip 1 Gezonde voeding: Rode Voeding = Eiwitten.
Rode voedingsmiddelen zoals aardbeien, frambozen, kersen, tomaten en watermeloen zijn een goede bron van eiwitten. Eiwit is essentieel voor gewichtsverlies, omdat het je spieren doet opbouwen, en hoe meer spieren je hebt hoe meer calorieën je verbrandt. “Wat gebeurd er als ik probeer af te vallen zonder genoeg eiwitten te eten?”…. Je lichaam wordt zwakker en je krijgt een grotere kans om ziek te worden; het heeft niet voldoende weerstand meer.
.
Rode voedingsmiddelen bevatten tevens veel vitaminen en mineralen, zoals vitamine c en bèta-caroteen. Bèta-caroteen wordt in het lichaam omgezet in vitamine A. Het zorgt voor een goede weerstand en is erg belangrijk voor het gezichtsvermogen, maar ook voor gezonde botten, tanden, huid en haar en voor de groei. Bèta-caroteen is een antioxidant: het beschermt de cellen in het lichaam tegen vrije radicalen. Vrije radicalen zijn stoffen die schade aan cellen kunnen veroorzaken. Zo zijn rode vruchten belangrijke superfoods voor je lichaam.

Oranje voeding geeft je een goede fysiek

Tip 2 Gezonde voeding: Orange Voeding = Ontgifting.
Het eten van veel abrikozen, perziken, sinaasappels, mango, zoete aardappelen, wortelen, pompoenen en oranje- en gele paprika, help bij de ontgifting van het lichaam en heeft een positieve invloed op je bot- en tandontwikkeling, en geeft je een goede fysiek. Oranje voedingsmiddelen geven je tevens een gezonde huid, en het geeft jou een frisse uitstraling.

Voeg ook gele superfoods toe aan je dieet

Tip 3 Gezonde voeding: Gele voeding = Energie.
Als je energie te kort hebt tijdens je dieet, kan dit leiden tot gebrek aan concentratie, een slecht geheugen, spanning, prikkelbaarheid, problemen met de spijsvertering en een moeilijke opname van voedingsstoffen door het lichaam. Voeg gele voedingsmiddelen toe aan je dieet, zoals citroenen, bananen, grapefruits, rijst, maïs en eieren. De energie van deze voedingsmiddelen als superfoods in je dieet is van essentieel belang om succesvol af te vallen.

Groene voeding bevatten de meest krachtige voedingsstoffen. Onmisbare superfoods.

Tip 4 Gezonde Voeding: Groene Voeding = Welzijn.
Groene voedingsmiddelen zoals spinazie, broccoli, asperges, Romeinse sla, courgette, groene paprika’s, groene appels, peren, avocado’s, groene druiven, kiwi en limoenen, zijn de meest krachtige voedingsstoffen. Ze geven niet alleen energie af aan je lichaam, maar ze zijn ook goed voor je algemeen welzijn op verschillende punten. Dit betekent de deze voedingsmiddelen je een optimale gezondheid geven.

Blauwe en paarse superfoods

Tip 5 Gezonde Voeding: Blauwe en Paarse Voeding = Betere Doorbloeding.
Deze voedingsmiddelen bevatten hoge anti-kanker eigenschappen en zij nuttig voor de stemfuncties, de organen en de klieren in de nek. Deze voedingsmiddelen hebben een positieve bijdrage aan de spijsvertering, en werken het beste wanneer je ze toevoegt aan of na een maaltijd met een te hoog vetgehalte. De beste voorbeelden van superfoods hiervan zijn bosbessen, pruimen en blauwe druiven.

Dit is niet de beste voedselkleur.

Tip 6 Gezonde Voeding: Beige en Bruine Voeding = Gevaar.
Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, is dit de voedselkleurgroep die je zoveel mogelijk uit de weg moet gaan. Als je naar je bord kijkt, en je ziet niets anders dan bruin, of beige en bruin, is de kans groot dat je niet de beste voeding aan het eten bent en zal het je afvallen niet ten goede komen. Dit is niet de beste voedselkleur. Blijf uit de buurt van koekjes, cakes, hamburgers, hotdogs, gebak,…je weet wel, alle producten die veel te veel vet bevatten. Als je dit onderwerp hebt gelezen is het onnodig te stellen wat ik altijd tegen de mensen vertel: “de groente-afdeling van je supermarkt is de apotheek van Moeder natuur”…
Suiker... gevaar !

MEER TIPS..

..OVER GEZONDE VOEDING EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE:

AFVALLEN NA JE VEERTIGSTE

AFVALLEN NA JE VEERTIGSTE

Afvallen na je veertigste: de tips. Afvallen lijkt niet meer zo eenvoudig, zeker na je veertigste. Je ziet vet waar het nooit zat. Hoe komt dat? Ik geef je een duidelijk antwoord. Deze kleine veranderingen veroorzaken soms veel verbeteringen in hoe je eruit ziet en hoe je je voelt…