10 geheimen om slank te blijven

Wat zijn de 10 geheimen om slank te blijven? Het is vaak uitermate moeilijk om gezonde gewoonten aan te houden, laat staan slechte gewoonten en keuzes te veranderen en vervangen door een gezondere levensstijl.

Deze richtlijnen zullen je helpen gezond en slank te blijven.

Hieronder staan enkele eenvoudige tips die hulp bieden voor diegenen die reeds vastberaden zijn hun gezondheid te verbeteren en die het hen makkelijker zal maken zich aan het levensveranderende programma te houden.
 
Hoewel er geen waterdichte oplossing bestaat om je aan de dieet- en bewegingsvoorschriften te houden, zullen deze richtlijnen je toch helpen gezond en slank te blijven, je hele leven lang.
 

Tip 1: Bewustwording van voedingskeuzes

Als je een gezond gewicht wil krijgen en behouden, is het belangrijk dat je zorgvuldig je eetgewoonten – wat je eet en hoeveel – opvolgt. Voor wie gewicht moet verliezen, kan het helpen om traag te eten tot je verzadigd bent en minder overbodige calorieën te eten aan de hand van kleinere porties.
 

Tip 2: Maaltijden plannen

Vooruitdenken is een wijze keuze als je gezonde eetgewoonten wil hanteren. Weekmenu’s opstellen en je houden aan je boodschappenlijstje, helpen om op het rechte pad te blijven.
 

Tip 3: Drink voldoende om slank te blijven

Wie op dieet is, kan gehydrateerd blijven en zijn dorst lessen zonder uitsluitend op water te moeten leven. Er bestaan zelfs veel caloriearme, suikerarme drankjes. Drink in ieder geval tussen de zes en zeven glazen water per dag, afgewisseld met andere gezonde suikervrije dranken of groene thee met een uitgeperste citroen erin.
 

Tip 4: Verhoogde dagelijkse fysieke activiteit

Voor de gemiddelde volwassene die het meeste van zijn of haar vrije tijd vooraan de tv spendeert, zijn er gezondere alternatieven, zoals een wandeling maken, zich op de dansvloer begeven of in het zwembad duiken. In de meeste gevallen, en vooral voor beginners, is het niet de intensiteit die telt, maar de frequentie en duur van de activiteit. 2 x 15 minuten of 3 x 10 minuten bewegen per dag houdt je fit, maakt je spieren sterker en verbrandt vet. Slank worden en blijven staat gelijk aan gezond eten en sporten.
.

Tip 5: Begin de dag met een stevige, gezonde maaltijd

Het ontbijt overslaan leidt er meestal toe dat je later op de dag door de knagende honger voor ongezondere voeding en grotere porties zal kiezen. Onderzoek toont aan dat 80% van alle succesvolle dieetkandidaten een gezond ontbijt nemen aan de start van de dag.
 

Tip 6: Kies voor een vetarm dieet

Dit kan door het op een gezondere manier te bereiden, zoals stomen of grillen in plaats van frituren. Of wokken, het gaar maken van groenten en vlees met weinig vetstof. Of in de magnetron om voedingsstoffen te bewaren. Denk slank, kook dus gezond..
 

Tip 7: Eet meer groenten en fruit

Groenten en fruit helpen je om je gewicht in balans te houden. We weten allemaal dat ze arm aan calorieën zijn, maar je snel een verzadigd gevoel geven.Groenten zoals spinazie en tomaten zitten boordevol vezels en antioxidanten die goed zijn voor het hart. Het is belangrijk om groenten en fruit te eten, omdat zij je gezondheid beschermen. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan vitamines, vezels en mineralen. Als je lichaam de nodige voedingsstoffen ontvangt, zal het een betere weerstand bieden tegen ziekten zoals hartkwalen, verhoogde bloeddruk, diabetes, en bepaalde types van kanker. Door je calorierijke maaltijden te vervangen door groenten en fruit verklein je tevens het risico op ziekten veroorzaakt door dergelijke eetgewoonten.
 

Tip 8: Portieregeling

De sleutel tot gezonde eetgewoonten die leiden tot gewichtsverlies vind je door correct te eten – hieronder verstaan we hoeveel je verstandig eet. De meest eenvoudige regel om gewichtstoename te vermijden bestaat erin te stoppen wanneer je al een vol gevoel hebt. De Voedselpyramide is een handig hulpmiddel hierbij.
 

Tip 9: Antwoord verstandig op knagende honger

Soms kan het moeilijk zijn echte honger te onderscheiden van slechts een sterk verlangen. Als de honger na 15 minuten nog steeds aanhoudt, kan een gezonde snack of drank hulp bieden bij dergelijke knagende honger tussen twee maaltijden in.
 

Tip 10: Valsspeeldag

Een gezond dieet betekent niet dat je niet eens af en toe mag genieten van je favoriete maaltijd. Naast het zeer beperkende aspect, mislukken de meeste crashdieten, omdat ze de kandidaten niet toelaten de geheimen te ontrafelen achter evenwichtige eetgewoonten die leiden tot blijvend gewichtsverlies. Je mag jezelf trakteren, maar werk de volgende dag weer naar je streefgewicht toe.

Afslankgeheimen

LEES MEER TIPS

OVER SLANK BLIJVEN EN ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE:

AFVALLEN NA JE VEERTIGSTE

Afvallen na je veertigste: de tips. Afvallen lijkt niet meer zo eenvoudig, zeker na je veertigste. Je ziet vet waar het nooit zat. Hoe komt dat? Ik geef je een duidelijk antwoord. Deze kleine veranderingen veroorzaken soms veel verbeteringen in hoe je eruit ziet en hoe je je voelt…