Veroudering

Ik deel met jou vijf geheimen om er steeds jonger uit te zien. Hoe? Dit wist je nog niet, tot nu..

Het geeft een compleet nieuwe vorm en definitie aan hoe we kunnen leven. Hiermee kunnen we ook het ouder worden omkeren.

Tip 1. Het éérste geheim om veroudering om te keren, is omgaan met stress. Vaak zegt men dat langdurige stress schadelijk is voor ons lichaam. Maar waarom het schadelijk is ontgaat veel mensen. Waarom is langdurig stress dan schadelijk? Stress beïnvloedt alles. Het leidt tot verslavend gedrag en heeft ook invloed op bijvoorbeeld kanker, ontstekingen en hartziekten.

Hoe kun je dan stress de baas zijn?

Ik geef je een simpele en misschien wel bizarre techniek om met stress om te gaan, het is een bijna perfecte manier: anders ademen. Je gebruikt je duim en de twee middelste vingers. Je plaatst je duim op je rechter neusgat, en je ademt in door je linker neusgat. Dan plaats je de twee vingers op je linker neusgat en je ademt uit door het rechter neusgat. En je blijft afwisselen, en je houdt je ogen gesloten. Doe dit regelmatig gedurende de dag, elke dag, en hou het steeds één minuut vol…

Tip 2. Het tweede geheim om veroudering tegen te gaan zijn je eetgewoonten. Er zijn verschillende houdingen over eten. Geef de voorkeur aan vers voedsel. Vooral superfoods die rijk zijn aan antioxidanten en de ‘supersterren’ waar ik het al eerder over had. Zet verse producten dagelijks op je menu en durf te combineren met kleuren en smaken. Gebruik bijvoorbeeld eens gember, mosterd en mierikswortel om je gerechten af te smaken. Deze zijn ontstekingswerend en stimuleren je metabolisme. Als je wilt afvallen, gebruik dan scherpe en bittere smaken.

Veroudering tegengaan met een goede nachtrust.

Tip 3. Het derde geheim om veroudering tegen te gaan is een goede nachtrust. Je nachtrust is de barometer van je gezondheid. Als je zes tot acht uur slaapt in de gunstigste uren tussen tien uur ’s avonds en zes uur ‘s- morgens, dan volgt onze cyclus van slapen en wakker zijn het ritme van je eigen lichaam. Dat is het beste moment om te slapen. Mijn geheimen voor een goede nachtrust: een lichte maaltijd voor zeven uur in de avond, gevolgd door een kleine wandeling of andere lichte inspanning van een kwartier. Ga slapen rond tien uur als je rond zes uur weer opstaat. Zet je gedachte van je af en zo slaap je doorgaans veel beter.

Tip 4. Het vierde geheim om veroudering tegen te gaan zijn voedings- aanvullingen. Dat is een beter woord voor supplementen dat we normaal gebruiken. Neem elke dag multivitaminen. Ze verhogen je immuniteit en je energiepijl, en kunnen geheugenverlies voorkomen. Neem ook visolie als supplement, vooral Omega 3-vetzuren. En tenslotte vitamine D3 met magnesium en calcium. En dan zit je goed wat betreft deze voedings- supplementen of -aanvullingen.

Het vierde geheim om veroudering tegen te gaan zijn voedings- aanvullingen

Maar let nu goed op: het vijfde geheim om veroudering tegen te gaan is te mediteren om bijvoorbeeld af te vallen, en dus een gezonder lichaam te krijgen. Want een perfect gezond gewicht is vaak ook de sleutel voor een gezond lichaam. En een gezond lichaam heeft vaak toch vele voordelen naar een goede gezondheid toe.

Als je diëten vaak mislukken, kan meditatie je echt helpen bij de grootste struikelblokken: nonchalant eten, teveel eten en gebrek aan wilskracht. Je kunt wel degelijk afvallen via meditatie die je zelfregulering herstelt. Mensen beginnen met meditatie en veranderen hun eetgewoonten vaak onbewust. Met de juiste kennis kun je afvallen. Het vereist alleen het verlangen daarnaar, maar vooral een groter bewustzijn van wat er in je lichaam gebeurt.

Veel mensen weten niet wat honger is. Er zijn maar twee redenen waarom je eet. Je hebt fysiek honger of je hebt emotioneel honger. Als je eet om emotionele honger te stillen, dan kom je bij, die kans is groot. Vraag je steeds af hoeveel honger je hebt, heel de dag lang, elke dag. Geef het een cijfer. Bij meditatie komen er minder steroïden vrij waardoor je je minder gaat ‘overeten’ en zal je gemakkelijker gewicht verliezen doordat je gezonder gaat eten, en bewuster je boodschappen gaat doen. Je lichaam interpreteert stress vaak als honger.

Mediteren om af te vallen kan een enorme impact hebben…

…die je leven verandert. Het is misschien nieuw voor je, maar het is al lang en succesvol bewezen. Hoe mediteer je dan?…

Je gaat bijna onbewust naar gezondere voedselkeuzes kiezen.

Ga zitten in je stoel, zet je voeten stevig op de grond en kruis ze niet. Leg je handen open op je schoot zodat ze onafhankelijk zijn. Sluit je ogen en richt je aandacht op je hart. Voel je enkele seconden dankbaar om al het goede in je leven. Wees blij met wat je hebt. We hebben allemaal genoeg redenen om dankbaar te zijn. Jij ook.
.
Hou je aandacht op je hart gericht en stel jezelf enkele vragen. Wie ben ik? Zoek het antwoord niet, stel gewoon de vraag en laat je hart antwoorden door ernaar te luisteren. Wat wil ik? Wat is mijn doel? Wat maakt mij gelukkig?
.
Laat dat allemaal los en neem de gevoelens in je lichaam waar. Wees je bewust van alle gevoelens in je lichaam. Word je er gewoon bewust van.
.
Nu mag je daarmee stoppen. Hou je ogen dicht. Richt je aandacht weer op je hart. Met een beetje concentratie en aandacht probeer je je hartslag als een geluid of een gevoel te voelen.
.
Blijf je aandacht op je hart concentreren voor enkele seconden. Ontspan je in je lichaam. Doe je ogen langzaam weer open. Doe dit elke dag gedurende vijf minuten. Binnen enkele weken wordt je er zelf een expert in, en lijkt het alsof alles vanzelf gaat in je leven.
.
Het lijkt je wellicht allemaal een beetje gek. Maar het belangrijkste is dat je lichaam hierdoor bepaalde stoffen activeert, waardoor je bewuster wordt over je gezondheid en je lichaam, en uiteindelijk en vaak automatisch en onbewust naar gezondere voedselkeuzes gaat kiezen en gezonder gaat leven in het algemeen.
.
Gevolg is dat je lichaam een beter gewicht ontwikkeld zonder dat jij daar veel aan hoeft te doen.

LEES MEER TIPS

OVER VEROUDERING STOPPEN EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE: