Verminder cellulitis en buikvet

Verbeter het uitzicht van je huid…Veel mensen kampen met enige vorm van cellulitis en ook buikvet. Hoe komt dat?

Er zijn magere mensen met cellulitis, en dikkere mensen zonder. Het lijkt er steeds meer op dat het aangeboren is, en de basis van dat probleem ligt in de verdeling van de onderste huidlaag. Vet deeltjes slaan zich onder sommige plaatsen van je huid onregelmatig op, waardoor de bovenste huidlaag eruit gaat zien als de bekende sinaasappelhuid, cellulitis. Op die plaatsen ontstaat er ook vochtopstapeling. Cellulitis kun je soms niet helemaal weer weg krijgen, maar je kunt er zeker wel iets aan doen om het uitzicht van je huid sterk te verbeteren of erger te voorkomen.
 
Als je aan het vermageren bent, en je volgt een bepaald dieet zal je het probleem van je cellulitis niet meteen kunnen oplossen. Gaan diëten helpt dus niet echt veel om dit probleem op te lossen. Wél gaat het als je niet op dieet bent, of niet meer. Val twee kilo af, en kom daarna weer gewoon twee kilo bij, en herhaal dit tot je cellulitis gaat verdwijnen.
 
Beweeg voldoende. Door voldoende te bewegen, of te sporten, ga je in gebieden waar jij cellulitis hebt spieren ontwikkelen. Train niet zoals een topsporter, maar door gewoon regelmatig intensief te bewegen ga je vet verbranden. Fietsen (billen, bovenbenen) en zwemmen (onderarmen, buik) bijvoorbeeld zijn gemakkelijke sporten, die je op elk moment van de dag of week kunt gaan doen, om uiteindelijk cellulitis te verminderen. Een goede en intensieve massage na de sportinspanning helpt eveneens tegen cellulitis.
 
Vermijd zoveel mogelijk wit brood, aardappelen, rijst en deegwaren als spaghetti en dergelijke.
 
Ook fruit en vruchtensappen mijd je het beste zoveel mogelijk in deze periode. Evenals honing en appel- of perenstroop. Melkproducten, zoals kwark, yoghurt en melk neem je best niet te veel. Ik weet het, een hele lijst hè. Maar ben er zelf van bewust dat een teveel aan zetmeel en allerhande soorten suikers zoals je in dit rijtje kan lezen, de vermindering van je cellulitis niet ten goede komt.
 
Water drinken helpt afvalstoffen in je lichaam te verwijderen, dat heb je al vaak gehoord waarschijnlijk, zeker als je aan het diëten bent moet je veel water drinken. Bij cellulitis is dat net zo. Vermijd suikerhoudende dranken als frisdranken (ook light), en drink zo weinig mogelijk koffie en alcohol. Thee daartegen is dan weer wél zeer geschikt om te drinken. Wissel daarom water en thee af. De beste thee die je kunt nemen is groene thee, die veel vocht doet afdrijven.
 
Dat je elke dag groenten en fruit moet eten moet niet worden gezegd, het bevordert de ‘afbraak’ van je cellulitis. Als je extra kilo’s kwijt wilt, ga je er op letten dat je gezonder gaat eten. Als je gaat afvallen is het eerste wat in je opkomt op dieet te gaan. Gewichtsverlies is een geleidelijk proces dat moet worden verkregen door middel van gezonde voeding, samen met een goed onderbouwd dieet en lichaamsbeweging.
.
Alleen met die drie dingen verkrijg je een gezond, slank en fit lichaam, en kun je dat resultaat op lange termijn behouden.
Cellulitis !!
.

Bind nu de strijd aan tegen cellulitis en buikvet. Ik onthul jou geheime wapens om de symptomen te bestrijden..

.
Want er zijn inmiddels ongelooflijke remedies gevonden. Welke producten werken echt? Wat is goed en wat is zelfs slecht?

Hoe krijg ik mijn buikvet weg? Enkele regels om buikvet te verliezen…

 
Teveel buikvet vinden veel mensen niet mooi. Het kan ook tot vrij vervelende problemen leiden.
.
Door een opstapeling van teveel vet aan de binnenkant van de buikwand verhoog je de risico op een vorm van diabetes en verhoogde bloeddruk.Vet wordt als eerste rond je buik opgeslagen. Daarom is het echt belangrijk om gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding te eten, als je dat opgeslagen vet rond de buikstreek wilt verminderen of voorkomen. Sporten en bewegen leidt samen met gezonde voeding altijd voor duurzaam gewichtsverlies! Buikvet is niet alleen soms onaantrekkelijk, het is best wel ongezond.
 
Er zijn enkele simpele stappen voor nodig om dat te doen, maar bedenk dat het tijd kost. Eerst moet je er van bewust zijn dat als je jouw buikje wat strakker wilt hebben, er vier belangrijke basiscomponenten zijn om dat te doen:
 
Tip 1: Voldoende slaap Tip 2: Drink water Tip 3: Beweeg voldoende Tip 4: Eet de juiste voeding
 
Iedereen die wilt afvallen, maar met name wilt afslanken rond de buikstreek, worstelt met de vraag hoe je dat het beste moet aanpakken, en snel. Moet je op hongerdieet gaan? Maaltijden overslaan, zo min mogelijk eten? Of moet je elke vrije tijd opofferen om te gaan sporten, sit-ups te gaan doen of thuis heel de avond voor de tv te gaan ‘crunchen’?
.
De beste methode is ‘Het Gecontroleerde Dieet’. Het is een dieet zonder echt teveel moeten gaan bewegen, maar meer gericht op de voeding, je eten dat je klaarmaakt. Speciaal om je buikje strakker en mooier te maken. Het kost even een inspanning, je moet hieraan wennen, maar het is ook niet voor altijd.
 
Tip: Vermijd witte koolhydraten: Eet geen wit brood, geen witte rijst, beperk aardappelen, vermijd witte pasta’s, en eet natuurlijk nooit geen gefrituurde producten en koekjes. Kies beter voor volkorenproducten en -pasta en bruine rijstsoorten. Mijd ook teveel zetmeel die je vaak in allerlei soorten broodbeleg, smeerboter en ook in saus bij je eten kunt terug vinden.
 
Zeg ‘nee’ tegen enkelvoudige koolhydraten, en ‘ja’ tegen complexe koolhydraten: enkelvoudige koolhydraten zijn geven je lichaam bijna geen voedingsstoffen maar wel een teveel aan vetten en suikers. Vermijd cakes, koekjes, chocolade, frisdrank, fruit in blik, pudding… De complexe koolhydraten zorgen voor meer energie en bevatten daarom veel voedingsstoffen. Deze zitten voornamelijk in granen, fruit en groenten.
 
Tip: Verwerk zoveel mogelijk de volgende levensmiddelen in je maaltijden: Eieren (1 x per week), kipfilet (2 x per week), rundvlees (1 x per week), vette vis (zalm, haring, tonijn: 2 x per week), eet één keer per week vegetarisch, eet regelmatig groene bladgroenten zoals spinazie, witte bonen en andere soorten bonen, soja producten, asperges en broccoli. Eet zoveel mogelijk van deze producten.
 
Tip: Drink geen calorieën: Alles wat je nodig hebt is water. Ook groene thee of andere kruidenthee’s kun je drinken: ze drijven vocht af, en dat is nou nét de bedoeling. Geen frisdranken, vruchtensappen, koffie en dranken die een te hoog vetgehalte hebben zoals melk.
 
Tip: Pas op met fruit: Veel fruit eten is gezond, en dat is zeker waar. Maar nu even niet, je wilt je buikje toch weg? Fruit moet je niet laten liggen, je hoort me dat niet zeggen maar in veel fruitsoorten zitten suikers die je op dit moment even kunt missen. Er zijn fruitsoorten die natuurlijke suikers bevatten die je wel mag eten zoals aardbeien, kiwi’s, bessen, pruimen en kersen.
 
Tip: Neem één vrije dag per week: 1 dag per week kun je alles eten wat je wilt: maar bedenk dat je ook dan nadenkt wat. Loop niet gelijk naar ‘frietkraam Bob’ om de hoek natuurlijk: eet bewust maar een enkele keer mag je eens ‘anders’ doen. Wat ik je hiermee wil duidelijk maken is dat op deze ene ‘vrije dag’ je waarschijnlijk minder gezond gaat eten als de andere dagen, en zie je het verschil.
 
Dus: Slaap voldoende en regelmatig: ga op dezelfde tijd steeds naar bed en sta steeds dezelfde tijd weer op. Drink voldoende ook al heb je geen dorst. Afvallen gaat niet zonder extra beweging: twee maal ’n kwartier per dag. En denk na over wat je eet, het belangrijkste van allemaal.

MEER TIPS..

..OVER CELLULITIS, BUIKVET EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE:

AFVALLEN NA JE VEERTIGSTE

Afvallen na je veertigste: de tips. Afvallen lijkt niet meer zo eenvoudig, zeker na je veertigste. Je ziet vet waar het nooit zat. Hoe komt dat? Ik geef je een duidelijk antwoord. Deze kleine veranderingen veroorzaken soms veel verbeteringen in hoe je eruit ziet en hoe je je voelt…