Als iemand met overgewicht een gewichtsafname van 10% realiseren kan, is dat al een aanzienlijke verbetering van de gezondheid. Het is altijd beter om een béétje af te vallen dan het helemaal niet te proberen. Stel telkens een kleine gewichtsafname ten doel, je kunt dan gemakkelijk steeds dat gewicht vasthouden”.

Maar wat moet je daar zoal over weten, over slank worden en op dieët te gaan? Hieronder zie je enkele van de meest voorkomende vragen, mét de antwoorden.

Eetdagboek.. Dat Werkt

Hoe kan ik afvallen als ik het te druk heb om te lijnen ?

Eten kost tijd, of het nu gaat om dik makende of om dun makende kost. Als je te dik bent, ga ik er vanuit dat je tijd vind om te eten, ookal heb je het erg druk. Om af te vallen is het niet nodig dat je veel tijd en moeite spendeert aan het kopen en volgen van een speciaal dieët. Je moet alleen de zoete, vette, calorierijke snacks vervangen door andere, even gemakkelijke hapjes die minder calorieën bevatten, je hongergevoel wegnemen en hooguit een paar minuten meer nemen om ze op te eten.

Zalm: vis is een uitstekende bron ven Omega-3 vetzuren die je hart beschermen tegen de kans op adervernauwing en bloedstolsels. Het houd je cholesterol gezond. Ook andere vis zoals tonijn, sardines en haring zou je minstens één keer per week moeten eten.
Omega-3 vetzuren

Waarom val ik nooit af, ook als ik bijna niets eet ?

Je bent misschien al op een voor jou redelijk gewicht – mensen zijn er in allerlei soorten en maten, hetgeen je grotendeels al met je geboorte hebt mee gekregen. Als je natuurlijk gewicht 63 kg is, is het moeilijk om tot 54 kg af te vallen. Streef dus naar een voor jou redelijk gewicht.

Olijfolie: het is bewezen. Regelmatig gebruik van olijfolie vermindert het risico op hart- en vaat aandoeningen. Kies ervoor om olijfolie te gebruiken in je keuken. Hoe groener de olijfolie hoe beter de kwaliteit. Olijven en olijfolie zijn een grote bron van gezonde enkelvoudige onverzadigde vetten. In het bijzonder éxtra vergine olijfolie is rijk aan antioxidanten. Het is een gezond product want het bevat zowaar geen cholesterol.

Olijfolie vermindert het risico op hart- en vaat aandoeningen

Mijn gewicht schommelt steeds, is dat normaal?

Je bent misschien al op een voor jou redelijk gewicht – mensen zijn er in allerlei soorten en maten, hetgeen je grotendeels al met je geboorte hebt mee gekregen. Er zijn maar weinig mensen die hun hele leven hetzelfde gewicht behouden, dus is een schommelend gewicht eerder normaal dan uitzondering. Tussen je 12 en 25 jaar is je gewicht vaak het laagst -dan is de behoefte aan calorieën het grootst- , tussen je 25 en 35 jaar blijft het bij de meeste mensen ongeveer hetzelfde, waarna het op middelbare leeftijd tot je 65 jaar langzaam toeneemt, om vervolgens weer langzaam af te nemen tot in de ouderdom.
Een mooie platte buik ?

Waarom moet ik veel water drinken tijdens mijn dieet?

Water drinken helpt je gewicht te verliezen op verschillende manieren. Water drinken verlicht een opgeblazen gevoel, het vervangt frisdranken of andere teveel calorie- en suikerhoudende dranken. Je moet ook niet wachten totdat je dorst hebt om water te drinken, het neemt vaak je hongergevoel wat weg. En een goede hydratatie verbetert je gevoel van welzijn, en de motivatie om af te vallen. Drink voldoende maar overdrijf niet, want in voedingswaren zit meestal ook nog eens water.

Volle granen: volkorenbrood en ander donkerbruin brood bevatten veel voedingsstoffen en vezels die je hart gezond houden, eet ze dus elke dag. Dat geld ook voor volkorenpasta’s als bijvoorbeeld volkoren spaghetti.

Voldoende water drinken

Mag ik ook veel thee drinken in plaats van water tijdens mijn dieet?

Jazeker! Drink groene thee. Na water wordt groene thee het meest gedronken bij gewichtsverlies. Natuurlijke stoffen in groene thee helpen je sneller afvallen doordat het vetten in je lichaam doet oplossen.Het Strakke Benen Plan

Met welke sport kan ik de meeste calorieën verbranden?

Door te fietsen kun je erg veel calorieën per uur verbranden. Een andere oefening die zoveel calorieën verbrand per uur is moeilijk te vinden. De kunst om veel calorieën te verbranden is door langzaam en snel fietsen regelmatig af te wisselen.

Groene bladgroenten: donkere bladgroenten, bijvoorbeeld rucola, paksoi, spruitjes, boerenkool en broccoli, bevatten veel vitamine-C, calcium, kalium en vezels. Deze groene groenten zijn erg goed voor je gezondheid.

fietsen-om-gezond-te-blijven

Hoe krijg ik mijn buikvet weg?

Vet wordt als eerste rond je buik opgeslagen. Daarom is het echt belangrijk om gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding te eten, als je dat opgeslagen vet rond de buikstreek wilt verminderen of voorkomen. Sporten en bewegen leidt samen met gezonde voeding altijd voor duurzaam gewichtsverlies!Op weg naar een gezond leven

Wat kan ik doen aan mijn cellulitis en andere vetophopingen?

Meestal gaat het hierbij om ongewenste vetopslag rond de heupen, dijen, buik, bovenbenen. De eenvoudigste reden bij deze probleemgebieden is overgewicht, en kan worden voorkomen door de vermindering van je totale gewicht. Dan zal het ook afnemen rond de probleemgebieden.

Aangenomen wordt dat regelmatige beweging vetafzetting in en door het lichaam sterk gereduceerd kan worden. Duursporten als hardlopen kan in dit geval flink helpen.Cellulitis !! Ik geef je oplossingen..

Ik wil mijn taille omtrek verminderen. Hoe dan?

Teveel buikvet vinden veel mensen niet mooi. Door een opstapeling van teveel vet aan de binnenkant van de buikwand verhoog je de risico op een vorm van diabetes en verhoogde bloeddruk. Je taille omtrek wordt slanker door spiertraining met een combinatie van gezonde evenwichtige voeding. De eerste resultaten kun je vaak al snel zien.

Groenten en fruit geven je weinig calorieën: groenten en fruit helpen je om je gewicht in balans te houden. We weten allemaal dat ze arm aan calorieën zijn, maar je snel een verzadigd gevoel geven. Een dieet gaat altijd hand in hand met lichaamsbeweging, dus het eten van groenten en fruit biedt nog veel meer voordelen als je het combineert met lichaamsbeweging.

 Met 200 lekkere en vooral verrassende recepten

Wat kan ik doen om mijn stofwisseling te verhogen?

Verreweg de beste manier is meer en regelmatig bewegen. Aerobics, duursport en krachttraining verhogen de vetverbranding.Weet jij hoe je het beste buikvet kunt verminderen? Ik geef je de antwoorden!

Bestaan er voedingsmiddelen die de stofwisseling verhogen?

Eiwitrijke voeding doet calorieën verbranden. Alsook scherpe en hete kruiden, cafeïne-houdende drankjes, groene thee en vis. Ook tussendoortjes eten houden je metabolisme op gang. Dat wil kort zeggen dat je je lichaam constant aan het werk moet houden om vet te verbranden. Dat kan, door gezonde tussendoortjes te eten -maximaal zo’n drie per dag, zonder vet en suiker.

Feit is in ieder geval dat je ook elke dag moet gaan bewegen of sporten. 30 minuten, 2 maal een kwartier of 3 maal tien minuten. Doe iets wat je leuk en gemakkelijk vindt. Maar vrees niet: je moet niet elke dag een halve maraton gaan lopen, maar beweeg voldoende. Joggen, schaatsen, zwemmen of fietsen, je moet maar zien wat mogelijk is voor jou. Het is belangrijk dat van de inspanning je hart er sneller van gaat kloppen, dat je er flink van moet ademen. Op die manier verbrandt je meer calorieën dan je zou denken, en dat is nou net de bedoeling.

Wat zijn de beste manieren om een strakke, gladde buik te krijgen?

Sporten en bewegen leidt samen met gezonde voeding altijd voor duurzaam gewichtsverlies. Denk aan zwemmen, joggen en stevig wandelen. Probeer drie keer per week een combinatie van duursport en krachttraining te doen.

Gezondheidstip!… afvallen! Want uit onderzoek blijkt dat elke 0,5 kilo overgewicht je leven met 36 dagen inkort. Zorg er dus voor dat je op een gezond gewicht zit. Meet je nekomvang: als die minder is dan 37 cm (voor een man) of 34 cm (voor een vrouw), zit je op een goed gewicht.

Joggen om af te vallen

Hoe voorkom ik dat ik me bij het lijnen soms zwak, moe en duizelig voel?

Dat zijn mogelijk tekenen van een te lage suikerspiegel.je moet regelmatig eten. Dagelijks drie kleine maaltijden en twee tussendoortjes, inclusief lage GI-voedingsproducten. (alle peulvruchten, citrusvruchten, volkorenproducten, avocado, courgettes, spinazie, paprika, uien, champignons, alle bladgroente, sperziebonen, tuinbonen, spruitjes, peultjes, broccoli, bloemkool, tomaten, yoghurt, melk en noten)Groene (blad) groenten

Ik ben te dik maar ik voel me gezond, dus waarom zou ik me zorgen moeten maken?

Als iemand met overgewicht een gewichtsafname van 10 procent realiseren kan, is dat al een aanzienlijke verbetering van de gezondheid, en de levensduur met maar liefst 25 procent kan verlengen. Het is altijd beter om een beetje af te vallen dan het helemaal niet te proberen.

Fruit en groenten moet je iedere dag eten, dat weet je. Ze zijn gezond, uitermate geschikt in een dieët, je hebt altijd een grote keuze en ze bevorderen je welzijn. Ze bevatten geen vet, en kunnen je dus alleen maar slankere heupen en -buik bezorgen.Gezond eten en slank blijven

Hoeveel en hoe snel kan ik afvallen door zo gezond mogelijk te eten?

Als je de juiste voeding toepast, kun je ongeveer een half pond tot een kilo per week verliezen. Maar dan moet je wel jezelf ertoe aanbrengen om aan sport te doen, dan alleen val je sneller en vooral gezonder af.

Wijzig je eetgewoonten. Eet een kleine, evenwichtige maaltijd, als je kan om de drie uur of toch verspreid over de dag. Verminder het aantal complexe koolhydraten naar het einde van de dag toe (rijst, pasta, aardappelen en volkorenbrood). Deze kleine, maar effectieve veranderingen in je eetpatroon zullen je lichaam ontdoen van stoffen die er niet thuishoren en het zal je stofwisseling bevorderen.

Gezond eten

Kan ik echt alles eten en drinken?

Een duidelijk ja. Maar alleen als je gezonde en vetarme producten neemt. Denk daarbij aan de voedselpiramide of schijf van vijf. Voor de rest zal niemand je tegenhouden. Er is wel één uitzondering: verban frisdranken, en ben zeer matig met alcohol!De fruit-piramide

Wat is verborgen vet?

Dat is vet dat met het blote oog niet te zien is: met name vet in melk, kaas, en tussendoortjes -zoet en hartig- en koekjes. Wie niet oppast kan alleen met deze verborgen vetten al flink de grens overschrijden, en dat kan niet de bedoeling zijn.Verborgen vetten

Wat te doen wanneer ik een onbedwingbare snoeplust heb?

Stel jezelf de vraag wat je werkelijk wilt: het kortstondige genot of een langdurig succes met minder kilootjes. En dan nog iets: trek in iets zoet ontstaat ook doordat je te weinig koolhydraten hebt gegeten. Wees dus zeker niet zuinig met koolhydraten uit fruit en andere natuurlijke producten…

Ontgift je lichaam en organen. Onderzoek toont aan dat een gezuiverd lichaam beter functioneert dan een lichaam vol giffen. Het zuiveren van je darmen is de eerste stap naar een goede gezondheid. Drink geregeld groente- en vruchtensappen, vermijdt koffie, alcohol en producten met veel toegevoegde suikers en eet regelmatig een lekker stuk fruit.

Welke bewegingsvormen zijn aan te bevelen voor zwaarlijvige mensen?

Het meest geschikte voor deze mensen zijn bewegingsvormen die de gewrichten niet te sterk belasten. De top drie voor echt zwaarlijvige mensen is: regelmatig zwemmen, fietsen en wandelen.Fietsen om calorieën te verbranden

Welke bewegingsvormen zijn verder nog geschikt?

Voor onze gezondheid is het genoeg om elke dag 30 minuten extra te bewegen. Activiteiten die vooral calorieën verbranden zijn: Aerobics, Steps, Zwemmen, Joggen, Fietsen en (Hard)Lopen.

Activiteiten die je helpen om je figuur te verbeteren zijn: Fitness, Gymnasiek, Judo, Squach en Krachttraining.

calorieën verbranden met Aerobics

Help! Wat moet ik doen als ik een terugval krijg?

Wees niet te hard voor jezelf. Je hebt er waarschijnlijk immers jaren over gedaan om je kilootjes en het bijbehorende leefpatroon te krijgen. Niemand verwacht dus dat je al die gewoonten van vandaag op morgen onder controle hebt.

Calculeer een eventuele terugval dus in. Als je extra kilo’s kwijt wilt, ga je er op letten dat je gezonder gaat eten. Als je gaat afvallen is het eerste wat in je opkomt op dieët te gaan. Gewichtsverlies is een geleidelijk proces dat moet worden verkregen door middel van gezonde voeding, samen met een goed onderbouwd dieët en lichaamsbeweging.

Alleen met die drie dingen verkrijg je een gezond, slank en fit lichaam, en kun je dat resultaat op lange termijn ook gemakkelijker behouden.

 Nieuw Dieetboek !