Gezond leven

Deel met mij de geheimen in dit artikel over gezond leven, om veroudering tegen te gaan. Je zult versteld staan van de geheimen en het effect daarvan op je lichaam.

Mensen zijn in staat om het ouder worden natuurlijk af te remmen, en de biologische tekenen van het ouder worden om te keren. Genen zijn namelijk heel vloeibaar, zo’n 500 genen beïnvloeden ontstekingen, hartziekten en bepaalde kankers. In 4 maanden activeer je de goede en werk je de slechte weg. Dat is enorm, als je het zelf kunt.

Ik probeer je deze geheimen van het ouder worden te onthullen, met soms en bewezen enorme positieve gevolgen, zijnde ook bij mijzelf. Ik praat nu vanuit mijn eigen leven en ervaringen.

Gezond leven

Laten we beginnen bij het ‘grote geheel’. Als ik je één raad zou geven waarmee je je leven kunt verbeteren, dan zou ik tegen je zeggen: “sluit je ogen en luister..”

Vraag jezelf: “wie ben ik, wat wil ik en wat is mijn doel in het leven”. Een antwoord is niet nodig. Leef de vragen, en het leven leidt je naar de antwoorden. Dat is belangrijk. Niemand neemt daar ooit de tijd voor in ons drukke leven. Onze grootste fout is dat we denken dat een pil of ander magisch middel alles oplost.

Maar genezing komt van binnenuit. Ik heb het al gehad over onze genen, de blauwdruk van ’t lichaam. Genen kun je weer opnieuw programmeren. Onze interactie met de omgeving, hoe we denken, hoe we ons gedragen, onze relaties met elkaar.. dat kan de goede genen activeren of de slechte deactiveren.

Het is bewezen dat bij bijvoorbeeld hartziekten en hart- en vaatziekten in het algemeen, en bij bepaalde types kanker het heel haalbaar is. Die genen hebben grote invloed hoe je denkt, hoe je je gedraagt, de relaties met andere mensen, hoe je beweegt, slaapt en met stress omgaat.

Smaken om af te vallen

Ironisch genoeg zijn de dingen die we het liefste eten niet zo gezond, met veel calorieën en vet. En mager voedsel, zeggen we vaak, smaakt niet of anders.

Ik stel je daarom voor aan enkele ‘smaakwapens’ om af te vallen.

De meeste mensen houden van lekker eten, met veel smaak. Mager eten vindt men vaak saai en flauw en wordt daarom weinig gegeten. Ze willen wat pit in hun voeding. Als je iets ziet, gebruik je je andere zintuigen minder.

Tip: Als éérste stel ik aan je voor een vinaigrette van zongedroogde tomaten. Je kunt het overal bij gebruiken en geeft je gerecht een heerlijke en pittige smaak. Het hoofdingrediënt is azijn, die zorgt dat de calorieën minder snel opgenomen worden. Zo krijg je geen plotselinge stijging van je bloed- suiker. De vertering vertraagt en daardoor voel je je langer voldaan.

Het is gemakkelijk te maken met zongedroogde tomaten, knoflook, olijfolie en klaar. En natuurlijk het hoofdingrediënt is een lekkere azijn . Weet je hoeveel calorieën deze vinaigrette zou bevatten? Twee theelepels boter bevatten 200 calorieën, om een voorbeeld te geven. Twee theelepels van deze vinaigrette bevat 73 calorieën! En dat is heel weinig.

Tip: Mijn tweede smaakwapen is ideaal voor ’s morgens als je opstaat. Omelet met groenten en… chilipeper. Waarom chilipeper? Ze bevatten capsaïcine. Dat zorgt ervoor dat je metabolisme, de vetverbranding, wordt verhoogd. Zo verbrand je sneller calorieën en krijg je minder snel honger.

Tip: Mijn derde en laatste smaakwapen wordt vaak in de keuken gebruik maar niet op deze manier. Het is kaneel. Kaneel vertraagt de vertering. Je voelt je langer voldaan, zoals de azijn die ik eerder vermelde.

Het verhoogt je metabolisme en het helpt suikers verwerken. En je eet het misschien nooit: vleesbrood met kaneel. Nooit aan gedacht? Probeer het eens. Als je lang op dieet wilt staan, gebruik dan kaneel in zoveel mogelijk gerechten, bijvoorbeeld ook in allerlei stoofschotels, erg lekker.

Gezond leven

MEER TIPS..

..OVER VEROUDERING TEGENGAAN, GEZOND AFVALLEN EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE: