Welke voordelen heeft gezonde voeding voor jou?

Op deze website en mijn Blog worden verschillende van de meest grote welvaartsziekten onder de loep genomen, onderandere overgewicht, en vervolgens op praktische en vaak ook simpele wijze aangepakt met pasklaar advies, tips, gezonde lekkere recepten, en nog zoveel meer: welke voordelen heeft gezonde voeding voor jou? Je moet dit zien als je eigen informatiebron voor jong en oud om gezond te kunnen leven.

Deze website nodigt je uit en zet aan tot bewustwording en verandering in levensstijl. Ik probeer gezond te leven en alles wat daar nog verder bij komt kijken, dat vanuit een andere, gemakkelijkere invalshoek te benaderen. Een gezonde levensstijl en gezonde voeding vereisen namelijk inzicht in positief denken, de dagelijkse stress, je directe leefomgeving en natuurlijk gezond eten.

Overgewicht wordt vaak gezien als een soort ziekte, en wordt ook zo vaak behandeld. Even een “kuurtje” en dan moet het maar weer over zijn. Maar te dik of slank zijn is een manier van leven, denken, eten en bewegen. Er moet elke dag opnieuw, van dat je opstaat en weer gaat slapen, aan gewerkt worden. Dagelijks letten op wat je eet, wat meer bewegen, gewoon met verstand leven. Klinkt eenvoudig en volgens mij is het dat ook, dat leg ik je uit in de boeken en mijn Blog . Maar je moet er tijd voor maken en vooral doen, dat leg ik je uit hoe je dat kunt doen. Ik zie het als een leerproces, een soort levenslang examen, die jij met mij aangaat waarbij ik je stap-voor-stap alles leer, door anders te eten en meer tijd te vinden om extra te bewegen, zonder dat je “tijdsplanning van je dag” in het gedrang komt. Je zal fitter worden, je zal gezonder worden, je bent minder vatbaar voor ziekten én je krijgt een beter en mooier figuur.

Mijn website is meer bedoeld als een sleutel tot succes, als een motiverende motor die je er voortdurend aan herinnert waarom je wilt afvallen en langer kunt leven, en hoe het voelt om te slagen daarvoor. Het leven is voor mij een bron van wijsheid, die je moet koesteren. Ik zoek de inspiratie uit het leven en elk jaar heeft een verhaal, soms eentonig en vaak hetzelfde, dan weer verschillend, boeiend, vol blijdschap of verdriet, dat mijn leven bepaald. Iedereen moet vaak keuzes maken die aansluiten bij hun mogelijkheden en talenten, vaak door vroegere levenservaringen. Mijn leven is zo’n verhaal: ik zoek altijd naar de zin van het leven zonder in een soort van doolhof te komen. Een gezond en gelukkig leven dat ik wil doorgeven aan anderen. Mijn leven is een zoektocht, een verhaal vol herinneringen en verre dromen, maar ook van onzekerheid hoe het verder zal verlopen…

Wat zijn de geheimen om gezond en slank te blijven? Het is vaak uitermate moeilijk om gezonde gewoonten aan te houden, laat staan slechte gewoonten en keuzes te veranderen en vervangen door een gezondere levensstijl. In mijn boek vind je eenvoudige tips die hulp bieden voor diegenen die reeds vastberaden zijn hun gezondheid te verbeteren en die het hen makkelijker zal maken zich aan het levensveranderende programma te houden. Hoewel er geen waterdichte oplossing bestaat om je aan de dieet- en bewegingsvoorschriften te houden, zullen deze richtlijnen je toch helpen gezond en slank te blijven, je hele leven lang.

Wil jij ook leren hoe je gezonder kunt leven, zonder veel moeilijkdoenerij, dan is dat boek je op het lijf geschreven. Met dit boek kun je je leven zéker een stukje verbeteren, en dat is gewoon fijn om te doen! Je zal al snel merken dat dat helemaal niet ingewikkeld of moeilijk hoeft te zijn. Je kunt met dit boek vandaag nog aan de slag.

Weet jij welke voordelen het heeft voor jezelf als je zo gezond mogelijk probeert te eten? En hoe ziet gezonde voeding er eigenlijk in het kort gezegd uit? Hoe kan ik snel een gezonde maaltijd op tafel toveren voor het hele gezin zonder daardoor in tijdnood te komen, of extra boodschappen moet gaan doen? Wat moet ik mijn kinderen geven, want die mogen niet alles? Hoe precies zet ik mijn kind aan om wat te gaan doen om hun overgewicht aan te pakken, en hoe benader ik dat, hoe moet ik dat doen? Allemaal vragen waarbij je de antwoorden zomaar kunt lezen in mijn nieuwste boek.

Want overgewicht bij kinderen komt steeds meer voor. Te weinig beweging en vaak ongezond eten veroorzaken dat kinderen vaak te zwaar worden. Ik denk dat dat naast fysieke ook nadelige emotionele gevolgen voor hen heeft. Ik zet in dat boek onder meer uiteen wanneer je kind te dik is, hoe je je kind weer gezonder kunt maken en hoe voeding daarbij een rol kan spelen. Maar ook hoe je je kind kunt stimuleren om goed te eten, en hoe je een gezond zelfbeeld kunt opbouwen bij hen. Mijn nieuwe boek op deze website is toegankelijk, gemakkelijk leesbaar en staat boordevol praktische tips, voor jezelf en je kind. Hoe denk jij bijvoorbeeld hoe jij jezelf op redelijk korte termijn weer een fantastische slanke lijn kunt aanmeten, en hoe je je eigen kind ertoe aan kunt zetten om ook gezonder te gaan leven, en het eigen lichaam leert te waarderen?

Er is tegenwoordig zoveel informatie over slank worden en vooral blijven, over eten en gezondheid, dat het erg moeilijk is om er nog wijs uit te worden. Niet met deze nieuwe Anti-Veroudering Masterclass. Ga de uitdaging aan…

Weten is één, doen is twee

Fruit en sport

Welke voordelen heeft gezonde voeding en hoe ziet dat er eigenlijk in het kort gezegd uit? In grote lijnen komt dat hier op neer:

Allereerst een beperking van verzadigde vetten door minder vlees, met name rood vlees te eten, wat bepaalde soorten van kanker en diabetes kan voorkomen. Wanneer deze verzadigde vetten worden vervangen door onverzadigde vetten, zoals het permanent gebruik van zuivere olijfolie om te bakken en in dressings om maar één voorbeeld te geven, ontstaat tevens een verlaging van de totale cholesterol.

Verzadigde vetten vindt je vooral in dierlijke producten, bijvoorbeeld boter en roomboter, kaas, melkproducten, chocolade en vet rood vlees. Verzadigde vetten zorgen er dus voor dat het cholesterol in het bloed stijgt, dat als gevolg kan hebben dat vet op de wanden van de bloedvaten wordt afgezet en zo de bloedvaten kunnen dichtslibben met op termijn door veelvuldig gebruik van verzadigde vetten, een hogere kans op hart- en vaatziekten.

Onverzadigde vetten komen uit vooral plantaardige producten. Olie, met name olijfolie, sladressing, vis en noten bevatten veel onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten zorgen ervoor dat het cholesterolgehalte in het bloed daalt, waardoor de kans op hart- en vaatziekten verkleind wordt. Breek met minder gezonde gewoontes en kies voor de juiste voeding en een gezonde levensstijl.

Eveneens gezonde producten die we niet mogen vergeten zijn onder andere meer donker brood te eten, elke dag voldoende verse groenten en fruit, minstens één bepaalde dag in de week zou je vis op het menu moeten zetten en zoals gezegd minder rood vlees, maar dan wel bijvoorbeeld gevogelte als kip en kalkoen. Niet onbelangrijk is dat je geen of toch heel uitzonderlijk boter, margarine of roomproducten moet gebruiken, hoewel smeerboter met Omega-3 dan weer wel in ons eetpatroon past. Sojaproducten al smeer- en bakboter met Omega-3 kun je ook gebruiken.

Als je meermaals per week voor vis kiest –in mijn boek staan uitzonderlijk gemakkelijke recepten met vis- is dat geen probleem. Zelfs de vetste vissoorten bevatten over het algemeen niet zoveel vet als de magerste vleessoorten. Anders is het bij verschillende schaaldiersoorten zoals krab, kreeft en vooral grote en kleine garnalen. Deze bevatten hogere cholesterolconcentraties en kun je maar beter beperken, vooral als je een vetarm dieet volgt. We weten allemaal dat groenten en fruit gezond zijn, en we er dagelijks van moeten eten. Drie stuks fruit en zo’n 300 gram groenten zou je dagelijks toch moeten eten om gezond te leven en ziektes tegen te gaan, als is dat niet altijd gemakkelijk en daarom lees je regelmatig in de nieuwsbrieven hoe je dat toch heel gemakkelijk kunt doen om zo je dagelijkse vitaminen toch binnen te krijgen.

Brood = Vezels

Ook het eten van vezels en graanproducten als gezonde voeding en in een dieët is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Kortom, naast voldoende groenten en fruit, wit vlees en vette vissoorten is het belangrijk om voldoende vezels en graanproducten dagelijks te eten, zoals ondermeer volkoren brood, roggebrood, meergranenbrood, en ook volkoren pasta’s, havervlokken, bruine rijst en volkoren beschuit.

Matig je alcoholgebruik en cafeïnehoudende dranken zoals koffie en allerlei energiedrankjes. Wanneer je bijvoorbeeld zou stoppen met koffie te drinken (er zijn alternatieven genoeg) dan zal je cholesterolgehalte dalen. Ook niet roken is een belangrijke factor om gezonder te gaan leven.

De Anti-Veroudering Masterclass..

Wat zou je zeggen als ik je vertelde dat je in slechts 8 weken tijd je figuur spectaculair kon verbeteren, al in de éérste week voelbaar. 

Daarna start je met de Anti-Veroudering-Masterclass. Die zorgt ervoor dat je het verouderingsproces zichtbaar kunt vertragen en je levensverwachting kunt verlengen.