Overgewicht bestrijden

De strijd tegen overgewicht is voorbij! Ik geef je 7 tips in dit artikel ‘overgewicht bestrijden’ en het ‘versla-je-leeftijd-dieet’

We kennen het allemaal. je bent jong en kunt alles eten wat je maar wilt zonder bij te komen. Maar met de jaren nemen de kilo’s toe. Dit is het ideale ouderdomsdieet:
 
Je strijd tegen overgewicht is voorbij. Want nu verandert alles. Alles om af te vallen voor dertigers, veertigers en vijftigers. Want hiervoor zijn de meeste mensen bang: bijkomen naarmate je ouder wordt!
Het ouderdomsdieet

Overgewicht bestrijden voor elke leeftijd.

Toen je jong was, kon je alles eten, zonder echt bij te komen. Je werd dertig en het ging al bergaf. Veertigers en vijftigers verlangen veelal naar hun vroegere lichaam. Je denk eigenlijk dat het gewoon hopeloos is en wilt opgeven. Doe dat niet. Het wordt allemaal anders. Ik onthul jou mijn versla-je-leeftijd-dieet. Gewichtsverlies voor elke leeftijd.
 

Je probeert van alles:

Je beweegt zo veel mogelijk, je eet zo gezond mogelijk en je doet eigenlijk niets abnormaals wat je toch steeds weer doet bijkomen. Als je ouder wordt, en dan met name boven de veertig, verbrandt je minder calorieën per dag van toen je dertig was. De oorzaak hiervoor is minder oestrogeen. Je lichaam verandert ook. Het wil meer vet. De oplossing wat je kunt gebruiken is lijnzaadolie. Lijnzaadolie doet je veel meer vet verbranden!
 

En, er is nog iets beters

Als je graag desserts eet, heb ik voor jou hier een pareltje: een speciale fruitcocktail. Maak regelmatig een cocktail van één banaan, één flinke spie watermeloen, 4 aardbeien en enkele bosbessen of blauwe bessen. Snij alles in mooie stukjes, behalve de bessen natuurlijk, schep er enkele lepels Griekse yoghurt over, en eventueel wat vanillesuiker.
.

Dit dessert of tussendoortje heeft een bedoeling

De watermeloen doet je meer vet verbranden en de yoghurt vermindert de vetopname van ander voedsel. In de bosbessen zitten polyfenolen. Die stof vermindert de vorming van vetweefsel in het lichaam. Met deze fruitcocktail spaar je gemakkelijk al 200 calorieën uit.
Het ouderdomsdieet
.Het volgende wat je kunt doen in mijn ‘versla-je-leeftijd-dieët’ is het volgende: Als je ouder wordt, verbrand je steeds minder vet. Je verbrand wel vet, maar het gaat trager en trager. Je verbrand meer vet rond je spieren, maar niet het vet rond je taille en op je heupen etc. dat je zo graag wilt. Dus je hebt kans dat je blijft zitten met een taille en dijen die je eigenlijk niet wilt.
.

Het goede nieuws is…

…dat je met je voeding al een groot verschil kunt maken. Je hebt proteïne nodig om spiermassa te kweken. En bonen bevatten veel van deze proteïnen. Ik heb het al eens laten vallen dat bonen misschien niet het meest sexy product is, maar het gaat erom dat het helpt voor jou, dat het werkt voor jou.

En bonen doen dat. Twee kopjes bonen, vooral rode bonen en kidneybonen, per week helpt al. Ook wilde zalm, 200 gram per keer, als hoofdgerecht of in een salade kan al een verschil maken. In deze zalm zit vooral vitamine D, en daarmee is 90 procent van je dagelijkse behoefte aan vitamine D al vervuld als je regelmatig wilde zalm eet. En tenslotte groene groenten zoals broccoli en spinazie. Er zit veel ijzer in. IJzer maakt rode bloedcellen aan voor zuurstof. Dat doet extra vet verbranden en spieren aanmaken. Sprenkel wat citroen over deze groenten. Dan wordt het ijzer beter opgenomen.

Daarom is het beste voor je om gewicht te heffen. En proteïnerijk eten.

Geef je lichaam gewoon de grondstoffen om proteïne aan te maken. Wanneer je sport, moet je vooral gewichten heffen. Je hebt een half uur gewichtstraining per week nodig. Al zou je alleen maar joggen, verbrand je alleen calorieën. Om na je training nog vet te verbranden heb je spieren nodig. Daarom is het beste voor je om gewicht te heffen. En proteïnerijk eten.

.
Ook als je rond de dertig bent doet je lichaam niet altijd wat je zou willen. Je weet dat je lichaam verandert naarmate je ouder wordt en dat maakt het nou net zo moeilijk allemaal. Maar niets is onmogelijk, dat heb je hier al kunnen lezen. Als je veertig bent ga je nog eens 100 calorieën per dag minder verbranden. Op je vijftigste 200 minder. Toch kun je al deze informatie die ik je geef toepassen, en kan het je misschien wel een leven lang helpen.
.
Begin zo vroeg mogelijk hiermee. Alles draait om je metabolisme als je rond de dertig bent. Wat kan je metabolisme een ‘boost’ geven om je vetverbranding te verhogen? Er zijn veel dingen: spiermassa, de werking van de hormonen, maar er is ook voeding die dat doet.
.
Als eerste zijn er de champignons. Champignons zijn heel gezond en ze bevatten CLA, een vet dat andere vetten help te verbranden. Vier tot vijf champignons per dag doen je al meer calorieën verbranden. Pijnboompitten bevatten veel onverzadigde vetten. Daardoor verbrand je sneller vet, zelfs als je niets doet.
.
Je moet gewoon verstandiger leven, niet kariger. Als je het jezelf zwaar maakt op je 35ste, is het op je 45ste een ramp, zo vinden veel mensen dat toch vaak. Ook een tip die ik je meegeef wat je moet gebruiken in je keuken is balsamicoazijn. Dat activeert genen die vet moeten verbranden. Je krijgt een voller gevoel en je activeert je juiste genen. Neem deze lekkere azijn in plaats van je gewone azijn in bijvoorbeeld salades.
.

De laatste tip die ik met je wil delen…

…is best wel een verrassing misschien: dieet limonade met mandarijn. Maak een theepot vol vers gezette groene thee met ijsblokjes. Neem één mandarijn en snij die in dunne schijfjes en doe deze samen met een handvol muntblaadjes erbij.
.
Drink zo een theepot vol, elke dag. Waarom? Het pept je metabolisme op vanwege de groene thee die erin zit. Dat versnelt je metabolisme met zo’n 12 procent. En mandarijnen verhogen je insulineopname. Het maakt je lichaam gevoeliger voor dat hormoon. De munt is een calorievrije smaakversterker. Je hebt dus groene thee met mandarijn en munt.
.
Overgewicht bestrijden kun je op vele manieren doen, maar dit waren zeker ook enkele heel doeltreffende metabolisme-boosters.
Het ouderdomsdieet

MEER TIPS..

..OVER GEWICHT VERLIEZEN, GEZOND LEVEN EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE: