Het geheim om blijvend af te vallen

Slank blijven door te fitnessen

Weer terug op je gezonde normale gewicht komen als je te zwaar bent. Daar gaat deze website over. Het geheim is, als je blijvend gewicht wilt verliezen, dat te doen met gezonde voeding, regelmatige lichaamsbeweging en je levensstijl daaraan aan te passen. Om permanent op een gezond gewicht te blijven en niet tijdelijk – want veel mensen hervallen soms weer op hun oude gewicht – en je lekker slank en fit te voelen, moet je niets anders doen dan bepaalde gewoonten tijdens je dagelijkse leven te veranderen of aan te passen.

Verstandig en gezond eten met regelmatige lichaamsbeweging staat synoniem voor succesvol gewichtsverlies op de lange termijn. Door te sporten en te bewegen verhoog je je energieverbruik en je krijgt meer spiermassa. Ook dat maakt het gemakkelijker om af te vallen, en je nieuwe, gezonde gewicht te behouden. Je gaat je beter voelen, bent minder vaak vatbaar voor ziekten en je ziet er goed uit.

Je gaat de kans om ongezond te eten en te snoepen verminderen, en je gaat uiteindelijk bijna automatisch kiezen voor gezonde producten. Maar die ‘nieuwe gewoonten’ komen niet zomaar van zelf, maar kan jij leren als je blijvend succes wilt hebben.

Sport en afvallen

Sport is de ideale aanvulling op een gezond dieët als je wilt afvallen, omdat je door te sporten calorieën verbruikt. Maar denk ook eens aan andere factoren. Het zorgt voor je sociale contacten, het breekt de verveling en natuurlijk ga je je levensstijl flink verbeteren en zo ook je fysieke gezondheid.

Sport bouwt spiermassa op en gaat je vetgehalte verminderen, zodat je nog makkelijker gaat afvallen. Je moet nu niet meteen gaan denken dat je er van die lelijke enorme spieren van gaat krijgen, nee, je hoeft niet bang te zijn. Door gezond te leven, te eten en door regelmatig te bewegen of sporten wordt dat bijna als vanzelf door je lichaam gecontroleerd.

Sport verbetert de fysieke conditie. Hoe meer je daar mee bezig bent, hoe meer calorieën je lichaam gaat verbranden. Als je regelmatig sport, verbrandt je meer calorieën dan iemand die niet of nauwelijks aan sport doet. Ook al sport je niet op dat moment, toch verbrandt je meer calorieën dan die ander, je lichaam is daar zo op getraind dat het dat automatisch gaat doen.

Dus het is zeker de moeite waard om dat te doen, om te zoeken naar een sport die het beste en gemakkelijkst bij je past. Hoe jong of oud je ook bent, en wat je conditie ook is, door te sporten of regelmatig te gaan bewegen kan ook jij je ideale gewicht bereiken en zo ook je algehele levensstijl verbeteren.

Fietsen om gezond te blijven

Is sporten dan een wondermiddel?

Vergis je niet. Veel mensen die willen afvallen denken dat sport een wondermiddel is om snel weer slank te worden omdat je daarmee zoveel calorieën verbruikt. Alles hangt af van de soort sport, hoe vaak je gaat sporten en hoelang, en ook hangt veel af van je conditie. Toch moet je daar niet te lang over nadenken. De beste sport of beweging als je wat kilootjes kwijt wilt is datgene die jij leuk vindt om te doen. Omdat je een bepaalde sport graag doet kun je het ook op de lange termijn blijven volhouden, met betere resultaten als gevolg. Hoewel je zoveel als je wilt kan gaan sporten, als je wilt afvallen worden de beste resultaten nog altijd bereikt door een combinatie van beide – gezond eten en regelmatige lichaamsbeweging. Beide zijn belangrijk voor permanent gewichtsverlies op de lange termijn.

Voor onze gezondheid is het doorgaans genoeg als elke dag een half uurtje extra beweging op het programma staat. En het is niet nodig dat in één keer te doen: twee keer een kwartier of drie keer tien minuten per dag is ook goed. Meer bewegen heeft op je gezondheid wel pas effect als je er helemaal voor gaat, als je er behoorlijk voor moet ademen en als je hart er sneller van gaat kloppen.

Activiteiten die vooral extra calorieën verbranden zijn bijvoorbeeld aerobics, steps, zwemmen, joggen, fietsen en hardlopen. Activiteiten die helpen om je figuur te verbeteren zijn onderandere fitness, gymnastiek, judo, squash en krachttraining.

 

Tot slot

Het gaat er mij over dat je in je hoofd een klik moet maken om een gezonde manier van leven te vinden met als doel een gezonder en slanker lichaam. Kleine veranderingen in je voedingsgewoontes veroorzaken soms veel verbeteringen in hoe je eruit ziet en hoe je je voelt.

Gezond leven door goed te bewegen en gezond te eten vormen de basis van een goede gezondheid.

Bewegen is goed, maar de meeste mensen bewegen niet, te weinig of verkeerd. Wanneer beweeg je dan genoeg en op de juiste manier? Bewegen moet ontspannen en op een plezierige wijze plaatsvinden, zodat je het gemakkelijk kunt volhouden en als het ware zou je het niet meer kunnen missen in je dagelijks leven.

Als je écht meer wilt leren over hoe je, ik zou bijna zeggen, perfect gezond moet gaan leven betreffende voeding, bewegen en duizend onderwerpen meer, dan raad ik je aan eens te kijken naar de MasterClass 4.0 gezond leven via de volgende link. Je hebt maar één vervoersmiddel en dat is je eigen lichaam… In deze Masterclass, dat een inventieve ‘cursus’ is, krijg je in 8 weken tijd enorm waardevolle informatie en doe-oefeningen, om je lichaam een make-over te geven en je gezondheid behoorlijk te verbeteren… In-8-Weken-Slank-Start-Pakket