Hoe krijg ik mijn buikvet weg?

Vet wordt als eerste rond je buik opgeslagen: het bekende buikvet tot gevolg. Daarom is het echt belangrijk om gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding te eten, als je dat opgeslagen vet rond de buik wilt verminderen of voorkomen. Sporten en bewegen leidt samen met gezonde voeding altijd voor duurzaam gewichtsverlies!

5 Eenvoudige stappen om buikvet te weg te krijgen…

Buikvet is niet alleen soms onaantrekkelijk, het is best wel ongezond. U bent zich hiervan wellicht bewust en heeft reeds manieren uitgeprobeerd, niet soms? Laten we eerlijk zijn. U heeft alles uitgeprobeerd zonder succes tot nog toe. Hou jezelf niet langer voor de gek. Dit is jouw lichaam en jouw gezondheid, en daarom geef ik je dit artikel over buikvet en hoe krijg ik dat weg, permanent.

Buikvet tip 1- Hoe frustrerend en hard dit ook mag klinken, het moet gezegd worden. Je zal niet snel en permanent buikvet kwijtspelen door dagelijks te trainen. Moest dit wel zo zijn, dan zou het probleem toch niet bestaan? Je kan blijven trainen, welke oefeningen dan ook, totdat je gezicht alle kleuren van de regenboog aanneemt en nog zal je niet dat buikvet kwijtraken dat jij zou willen.

Buikvet tip 2- Complexe en dure buikspiertoestellen zullen je niet genoeg helpen dat buikvet weg te krijgen. Dergelijke toestellen richten zich veelal op vetverlies in één bepaalde lichaamszone. Het enige dat je wel zogezegd kan doen om steenharde buikspieren te verkrijgen, is een dergelijk hoogtechnologisch toestel aanschaffen.

Buikvet tip 3- Magische drankjes, pillen of andere instant oplossingen helpen je ook niet je buikvet sterk te verminderen. Veel marketingbedrijven wachten tot dat nieuwe beetje “wetenschappelijk  bewijs” opduikt, zodat zij net genoeg “wetenschappelijke feiten” kunnen aanwenden bij de creatie van een product. De marketeers doen extravagante beweringen die bedoeld zijn om de consument emotioneel te raken, je kunt dat zelf ook wel nagaan…

VERLIES BUIKVET

Wat jij kan doen om buikvet te verliezen…

Doch, als je deze methodes zou toepassen, zal je je taille zien krimpen, op een correcte manier. Als je op een juiste manier vet verliest, is de kans veel kleiner dat het ooit zal terugkeren. Het gaat erom een zekere controle te creeëren, en deze natuurlijk ook te behouden.

Onthoud goed dat dit geen instant oplossing is, en dat je niet zomaar ineens resultaten zal boeken. Wat je mag verwachten, is het volgende:

Voortdurend vetverlies over een periode van een aantal weken of meer.. Minder hunkeren naar eten.. De veranderingen voelen én zien.. Een betere gezondheid en eigenwaarde.

Buikvet tip 4- Ontgift je lichaam en organen. Onderzoek toont aan dat een gezuiverd lichaam beter functioneert dan een lichaam vol giffen. Het zuiveren van je darmen is de eerste stap naar een goede gezondheid. Drink geregeld groente- en vruchtensappen, vermijdt koffie, alcohol en producten met veel toegevoegde suikers en eet regelmatig een lekker stuk fruit.

Buikvet tip 5-  Wijzig je eetgewoonten. Eet een kleine, evenwichtige maaltijd, als je kan om de drie uur of toch verspreid over de dag. Verminder het aantal complexe koolhydraten naar het einde van de dag toe (rijst, pasta, aardappelen en volkorenbrood). Deze kleine, maar effectieve veranderingen in je eetpatroon zullen je lichaam ontdoen van stoffen die er niet thuishoren en het zal je stofwisseling bevorderen.

Buikvet tip 6-  Drink water. Als je al water drinkt, drink dan meer. Water is van vitaal belang om je lichaam te ontgiften en vet te verliezen. Hiervoor drink je best ijskoud water, zodat je stofwisseling een optimale stimulans krijgt. Daarnaast biedt water uiteraard tal van andere voordelen voor onze gezondheid.

Voldoende water drinken

Buikvet tip 7- Zoals hierboven al beschreven, sporten vormt een effectieve methode om buikvet te verliezen. Buikvet verliezen door aan beweging of sport te doen vormt niet de enige oplossing, zoals velen denken. Drie tot vier keer per week 20-30 minuten intensief trainen of sporten is in ieder geval wel voldoende om je stofwisseling te bevorderen en vet te verbranden mits je de andere regels ook probeert te volgen.

Buikvet tip 8- In tegenstelling tot sporten zijn gerichte buikspieroefeningen geweldig om een stevige taille te verkrijgen. Als je sterkere buikspieren opbouwt, krijg je een goed gevoel, zie je er beter uit, verbetert je houding, én niet onbelangrijk voor veel mensen, het verlicht de pijn in je onderrug. Je kan verscheidene vormen van Crunches doen, tot 4 keer per week..
.
Het is nooit te laat voor een betere gezondheid. Hoe sneller je begint, hoe sneller je resultaten boekt!

Op weg naar een gezond leven

Verlies buikvet – Conclusie 

Uiteindelijk gaat het ‘m er niet om fortuinen te investeren in tal van luxueuze gadgets en dure pillen, of je uit te hongeren. Eet voldoende groenten en fruit, ook verse groente-en vruchtensappen voeden je lichaam op een correcte manier, eet regelmatig kleine gezonde tussendoortjes en kleine maaltijden, drink water en beweeg of sport op de goede manier.
.
Een, voor jou, droomlichaam bekom je niet in een dag, maar uiteindelijk zal je het buikvet kwijtspelen, en is het hopelijk “buikvet weg” voor altijd.
. 

En ook… Buikvet verminderen met deze stappen-instructies:

.
Heb jij jezelf ook al eens afgevraagd hoe je jouw buikje wat slanker en mooier kan maken? De oplossing is eenvoudiger dan je denkt. Er zijn enkele simpele stappen voor nodig om dat te doen, maar bedenk dat het tijd kost. Toch kun je tegen de volgende zomer met deze instructies al flink trots zijn op jezelf en je buikje, als je er tenminste nu mee begint.
.

Wat moet je dan doen?

Eerst moet je er van bewust zijn dat als je jouw buikje wat strakker wilt hebben, er vier belangrijke basiscomponenten zijn om dat te doen:
.
1 Voldoende slaap  2 Drink veel water  3 Beweeg voldoende 4 Eet de juiste voeding
.
Iedereen die wilt afvallen, maar met name wilt afslanken rond de buik, worstelt met de vraag hoe je dat het beste moet aanpakken, en snel. Moet je op honger-dieet gaan? Maaltijden overslaan, zo min mogelijk eten? Of moet je elke vrije tijd opofferen om te gaan sporten, sit-ups te gaan doen of thuis heel de avond voor de tv te gaan ‘Crunchen’?

.

De beste methode is ‘Het Gecontroleerde Dieet’

Het is een dieet zonder echt teveel moeten gaan bewegen, maar meer gericht op de voeding, je eten dat je klaarmaakt. Speciaal om je buikje strakker en mooier te maken. Het kost even een inspanning, je moet hieraan wennen, maar het is ook niet voor altijd: mijn eigen ervaring is dat je het al na een maand gaat merken.

Buikvet Regel 1- Vermijd witte koolhydraten:

Eet geen wit brood, geen witte rijst, beperk aardappelen, vermijd witte pasta’s, en eet natuurlijk nooit geen gefrituurde producten en koekjes. Kies beter voor volkorenproducten en -pasta en bruine rijstsoorten. Mijd ook teveel zetmeel die je vaak in allerlei soorten broodbeleg, smeerboter en ook in saus bij je eten kunt terug vinden.

Buikvet Regel 2 Verwerk zoveel mogelijk de volgende levensmiddelen in je maaltijden:

Eieren 1 keer per week, kipfilet 2 keer per week, rundvlees 1 keer per week, vette vis zalm, haring, tonijn: 2 keer per week, eet 1 keer per week vegetarisch, eet regelmatig groene bladgroenten zoals spinazie, witte bonen en andere soorten bonen, soja-producten, asperges en broccoli. Eet zoveel mogelijk van deze producten.

Buikvet Regel 3 – Drink géén calorieën:

Alles wat je nodig hebt is water. Ook groene thee of andere kruidenthee’s kun je drinken: ze drijven vocht af, en dat is nou nét de bedoeling. Geen frisdranken, vruchtensappen, koffie en dranken die een te hoog vetgehalte hebben zoals melk.

Buikvet Regel 4- Pas op met fruit:

Veel fruit eten is gezond, en dat is zeker waar. Maar nu even niet, je wilt je buikje toch weg? Fruit moet je niet laten liggen, je hoort me dat niet zeggen maar in veel fruitsoorten zitten suikers die je op dit moment even kunt missen. Er zijn fruitsoorten die natuurlijke suikers bevatten die je wel mag eten zoals aardbeien, kiwi’s, bessen, pruimen en kersen.

Buikvet Regel 5  Neem één vrije dag per week:

Eén dag per week kun je alles eten wat je wilt: maar bedenk dat je ook dan nadenkt wat. Loop niet gelijk naar ‘frietkraam Bob’ om de hoek natuurlijk: eet bewust maar een enkele keer mag je eens ‘anders’ doen. Wat ik je hiermee wil duidelijk maken is dat op deze ene ‘vrije dag’ je waarschijnlijk minder gezond gaat eten als de andere dagen, en zie je het verschil.

Probeer het 4 weken uit: het werkt

Kijk naar alle basiscomponenten hierboven en volg ze goed op. Slaap voldoende en regelmatig: ga op dezelfde tijd steeds naar bed en sta steeds dezelfde tijd weer op. Drink voldoende ook al heb je geen dorst. Afvallen gaat niet zonder extra beweging: twee maal ‘n kwartier per dag. En denk na over wat je eet, het belangrijkste van allemaal.

shutterstock_18096781

MEER TIPS..

..OVER GEZONDHEID, VEROUDERING TEGENGAAN, AFVALLEN EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE: