Antioxidanten top 5

Mijn antioxidanten top 5 lijst.

.

Wapen je lichaam tegen het ouder worden. De wondermoleculen van je lichaam: Antioxidanten

Wie wil er niet jonger en gezonder uitzien: Een van de krachtigste middeltjes die je daarbij kunnen helpen zijn vruchten en groenten.

Wat is hun geheime ingrediënt? Antioxidanten, de wondermoleculen die je huid mooier maken, je haar laat glanzen, kanker en hartziekten kunnen voorkomen en mogelijk ook alzheimer.

Elke vrucht en groente heeft een eigen kracht. Ik leer jou hun kracht te gebruiken. Welke zijn het gezondst voor jou, enzovoort.

Dit is de lijst van top 5 groenten en fruitsoorten met de meeste antioxidanten die je daarbij gaan helpen.

Ga altijd voor kleur!! Als je een vrucht of groente met een felle kleur ziet, dan dient die als bescherming, meestal tegen de vrije radicalen van de zon.

De groente-afdeling van je supermarkt is de apotheek van Moeder Natuur. We kopen altijd vaak dezelfde vruchten en groenten. Nu wil ik er enkele nieuwe aan je voorstellen die zeer krachtig zijn voor een jonger en gezonder lichaam. Zet ze daarom ook regelmatig op je menu.

Antioxidant 1:

De éérste is waterkers, de held van de groentenrayon. Waterkers bevat veel glutathion. Het smaakt peperig, en daarom is het prima geschikt in allerlei soorten gemende salades en als begeleidend slaatje bij vis- en kipgerechten.

Antioxidant 2:

De twééde in de antioxidanten top 5 lijst zijn abrikozen. Abrikozen staan als tweede op mijn gezonde vruchten- en groentelijst. Een abrikoos bevat zo’n 20 tot 30 calorieën. Heel gezond, boordevol kalium wat ons hart gezond houdt. Het bevat bètacaroteen, een krachtige antioxidant die het ouder worden tegengaat. Het bezorgd je een glanzende huid, vooral dan in de wintermaanden.

antioxidanten

Wie wil er niet jonger en gezonder uitzien. Dit is de lijst van top 5 groenten en fruitsoorten met de meeste antioxidanten die je daarbij gaan helpen.

Antioxidant 3:

Als derde in de lijst van 5 beste antioxidanten staan komkommers op mijn lijst. Ik heb een vraag voor je: welk deel van de komkommer bestrijdt het beste het ouder worden? Het is de schil. Deze bevat erg veel silica. Silica is een hoofdbestanddeel van bindweefsel. Silica helpt rimpels opvullen en collageen aanmaken. Schil het beste een komkommer niet.

Antioxidant 4:

Bloedsinaasappels staan als vierde op mijn lijst. Ze bevatten meer vitamine C dan de meeste andere citrusvruchten. Het bevat ook anthocyaan, dat ook weer een geweldig antioxidant is voor je huid. Eén bloedsinaasappel bevat 130% van je dagelijkse dosis vitamine C, ook een antioxidant en immuunversterker. Als ik een tip mag geven: meng zoveel mogelijk gezond fruit in je slaatjes. Fruit zorgt voor smaak en geeft samen met je slaatje een verrassend effect van textuur.

Antioxidant 5:

Nummer vijf op mijn lijst van gewassen die je jonger houden zijn aubergines. Het is voor veel mensen een ietwat ongewone groente, maar het heeft vele toepassingen waarbij er altijd wel eentje bij is die je zelf lekker vindt.

Wat is het grote voordeel van aubergines en hoe gebruiken we ze. Ook hier is de dieppaarse schil het geheim. Ze zit vol anthocyaan, een zeer krachtig antioxidant. Ze bevat ook nasunine. Bepaalde onderzoeken hebben aangetoond dat deze stof het vetmembraam van onze hersen- cellen beschermt. Het voedt onze hersenen als het ware. De cellen in je hersenen blijven langer gezond !

MEER TIPS..

..OVER GEZONDHEID, VEROUDERING TEGENGAAN, AFVALLEN EN DE ANDERE ONDERWERPEN OP DEZE WEBSITE: